View Single Post
  #4  
Old 03-07-2016, 15:44
oldevil oldevil is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 6
Default

Quote:
Originally Posted by Antekrees
Had vorig jaar een auto hier met soortgelijk geluid. Bleek de kunststof van de onderste looprol voor de distributieriem gebroken te zijn. Beide delen zijn toen naar onder gevallen en tegen de riem blijven liggen. Aan de buitenzijde. De looprol is daardoor wel in diameter kleiner geworden. Als het goed is kun je van boven in de onderste kap kijken en zien of de kunsstof er nog om zit.

Deze motor kun je zonder multiriem laten lopen. Enkel de dynamo, airco en stuurbekrachtiging werken dan niet. Maar dan kun je wel uitsluiten of het geluid daar vandaan komt.


Heb gekeken na verwijderen kapje en als dat het enige kunststof wieletje is lijkt dit niet het probleem, kan natuurlijk ook nog het lager zijn maar het klinkt niet als een defekt lager: https://drive.google.com/file/d/0B_...iew?usp=sharing

Echter, ik zie op een foto uit een handboek voor de golf 4 dat er drie rolletjes zijn, een grote en twee kleine, 1kleine kan ik zien en die is van metaal, neem daarom aan dat die onderste kleine die ik niet kan zien ook van metaal is?
foto uit boek: https://drive.google.com/file/d/0B_...iew?usp=sharing

Ook zie ik hier niet mijn motorcode BCB bij staan voor de interval waarbij de riem gewisseld moet worden, volgens het onderhoudsboekje heeft hij nu 55000 km gelopen met de huidige riem.


Stom trouwens van me dat ik er zelf niet aan gedacht heb de motor te starten na het verwijderen van de oude multiriem
Reply With Quote