Thread: Jbm
View Single Post
  #77  
Old 13-09-2016, 14:46
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Tijd om weer eens wat te laten weten

Golfje loopt weer zoals vanouds maar dan inclusief 5-bak + heerlijke Corrado JET versie stoelen.

Uiteindelijk nog zo'n baksteun weten te bemachtigen en alles is soepel verlopen qua omzetten van 4 naar 5 bak. (Heb evt nog een baksteun extra liggen voor de liefhebber). Wat foto's:




De verrekte (lekkende) vierbak eronder weg:




Oude transmissie. Heb de complete koppelingsset vervangen inclusief rubber baksteun. Ook heb ik de keeringen vervangen van mijn Golf 3 1.6 CNU bak. (Schakelas, aandrijfflens). Rij nu een tijdje met de bak en hij is nog steeds kurkdroog.




Na wat aankloten en een andere pookknop uit een Golf 2 Fusion krijg je ongeveer zo'n uitzicht vanuit de cockpit:




Het leuke was dat die Mk2 fusion ook nog deze deurbakken had:
Die kon ik voor wat kleingeld gelijk meenemen




Aangezien er een scheurjte zat in mijn originele rechterachterlicht had ik nog een net setje originele achterlichten gekocht in zeer nette staat. G60 achterlichten vind ik erg mooi staan op een Golf 2, vooral bij een grijze wagen. Originele Hella G60 lampen vind ik net ietsjes te donker dus heb ik deze set achterlichten naar eigen smaak lichtjes gesmoked. Het is super netjes gelukt




De Corrado stoelen waren afkomstig uit een JET versie zoals hieronder:
Stoelen waren dus zwart met rood. (Zag er naar mijn mening niet uit om het zo te laten in mijn grijsachtige interieur).




De stoelen heb ik gespoten met grijze lak van VHT (Vinyl Dye). Was er skeptisch over maar dit spul is echt een aanrader! Het laat zich zeer goed spuiten en het hecht ook echt super goed mits je de voorbereiding goed hebt gedaan.

Zo zijn ze geworden:







Nu passen ze een stuk beter bij mijn huidige interieur met dat grijs
De stoelen ben ik echt zeer te spreken over. Aangezien ik tegen de 2 meter ben kon ik wel wat ruimte gebruiken. Buiten dat zijn de stoelen ook veel zachter en zitten ze een stuk comfortabeler. De bijrijdersstoel is nu ook in hoogte verstelbaar.

De hoogteverstelbeugels zaten er helaas niet bij en die van mijn oude stoelen waren niet passend. Toen maar besloten om zelf iets in mekaar te knutselen:







Niet slecht toch?

Dat waren de updates wel zo'n beetje. De 5 bak is echt een verademing. De ombouw naar CNU bak wordt niet heel vaak gedaan omdat men vaak denkt dat de eindverhouding te zwaar is voor een 1.3. (Te weinig vermogen om zo'n 'lange' vertanding draaiende te houden). Toch was ik benieuwd naar deze bak. Niets is minder waar! Deze bak doet het echt heerlijk op de 1.3 NZ. Alle versnellingen zijn nu een stuk langer + de 5 is ultieme spaarstand (+-3000 rpm bij 120). Het vermogen in de 5 op de autobaan is eigenlijk ook nog best goed te doen. Moet wel zeggen dat ook deze 085 bak niet helemaal stil is. Misschien dat ik de 4bak eens uit elkaar haal om te kijken hoe moeilijk zo'n bak te reviseren is. Anders wil ik ooit nog wel eens de CNU bak eraf pakken om een complete revisie te geven.

Nog steeds super blij met m'n Golfje en ik zou hem voor geen goud meer weg doen

Gister de 94*** aangetikt. Op naar de 100!


Reply With Quote