View Single Post
Old 25-09-2016, 12:13
JBM JBM is offline
Forum Regular

@86C: Dat kan ik mij inderdaad voorstellen. Dan heb je bijvoorbeeld een super nette wagen en dan kom je langs gereden en dan lijkt het alsnog een beunmobiel omdat je de bak van 100 meter afstand al hoort gieren

Mag ik vragen wat het ongeveer kost als je zo'n 5bakje laat reviseren? Weet eigenlijk zeker dat het alleen de lagers zijn bij mij ook. Syncromeshen + tandwielen zijn nog top. Ook nooit schaafsel gezien/afgetapt. Anders dan gaan we in de tussentijd maar even sparen en doorrijden.

M'n oude bak had dat geluid juist helemaal niet met de koppeling in. Wel een ziek lager geluid bij terugschakelen in het dif

@R-oy: Goed om te weten! Ik ga het geluid in de gaten houden. Het kan zijn dat die morgen stuk loopt of achter 10 jaar.. Wie zal het zeggen. Ik irriteer me gewoon altijd mateloos aan bijgeluiden. Past niet bij een nette wagen

Trouwens.. Ik heb de bak afgevuld (3.1 liter) en ook deze toevoeging erbij gedaan: (3 tubes, 1 tube is goed voor 1 liter)

Kwam het tegen op een Duits forum met lovende reacties.. Toevallig verkoopt ATP-autoteile die tubes ook en had ik gelijk 3 tubes mee besteld tijdens de aankoop van de koppelingsdelen. Moet zeggen dat het spul toch wel verbazingwekkend goed werkt: Schakelen ging al soepel maar met dit spul erbij echt bijna vanzelf. Ook de mechanische geluiden zijn voor mijn gevoel een stuk minder luid/rauw geworden. Enige is dus dat prise as lager wat ik voor mijn gevoel steeds beter hoor.

Zolang die niet lekt durf ik het nog wel even aan
Reply With Quote