24-10-2016, 15:30
|
Forum Regular
|
|
|
|
Wel een leuke update
Paar jaar geleden voor een maat z'n NZ Motordelen bewerkt (Inlaat en cilinderkop) Aangezien het er nooit van gekomen is bij hem om de spullen in gebruik te nemen heb ik ze overgenomen
Ook heb ik een 3f nokkenas (Polo 1.3GT) overgenomen.
Paar leuke plaatjes:
NZ inlaat:
De bijbehorende NZ kop:
Nu zullen jullie wel denken; die jongen gaat toch niet z'n (nog niet 100K gelopen hebbende) blokje hiermee aanpassen?  Althans.. Zoiets komt wel op bij mezelf. Ik ga de kop vlakken en compleet reviseren inclusief 3f nokkenas monteren. Dan kan ik altijd nog kijken of ik de 'kit' als backup op de plank leg of dat ik hem verkoop. Ondanks dat ik erg nieuwsgierig ben wil ik mijn eigen blok liever nog dicht laten.
Weet niet of het spul nog steeds te koop is. Jaren terug kon je voor de NZ bij Knobloch-sport (DE) een 'NZ opvoer' kit bestellen. Dan kreeg je voor 400 euro een ander luchtfilterelement + andere nokkenas. Deze kit zou goed zijn om van 55 paarden naar 80 paarden te gaan (Lijkt mij wel erg veel trouwens, denk eerder 70-75). Met de 'ombouwkit' van mij inclusief bewerkte delen denk ik dat je wel richting de 80-85 kunt gaan. Al helemaal als je de ECU erop zou kunnen aanpassen. Misschien dat ik samen met een maat een oude polo 2 koop met een NZ om het spul te testen. Het tunen van een simpel smallblock blijft mij toch wel fascineren 
|