
27-11-2016, 21:30
|
 |
VW Guru
|
|
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
|
|
Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Doe even niet zo uit de hoogte, en ga eerst nog eens bij jezelf te rade. En bemoei je niet met dingen waar je geen verstand van hebt, om te voorkomen dat er bij andere mensen dingen stukgaan. :-(
|
Dat doe ik niet. Ik geef de suggestie om de bobine via de originele draad aan te sluiten, zoals ik dat ook hierboven al geschreven heb (waar ik dus op wijs). Ik help niemand de problemen in, als ik er geen verstand van heb reageer ik niet.
Daarnaast spreek je jezelf tegen:
Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Lijkt me geen goed idee: je mist dan de extra spanning die je tijdens het starten moet hebben. Dat is volgens mij niet voor niks zo uitgevoerd.
|
Quote:
Originally Posted by Erik Baas
't Is theorie, maar ik verwacht echt dat het misgaat: de bobine krijgt continu 12V ipv. 8V, dat is 1,5 zoveel als waar die voor gemaakt is. De stroom wordt dus ook 1,5 keer zo groot, het vermogen dus 2,25 keer. Volgens mij wordt dat al snel te heet en gaat dus stuk.
|
En Pewi Vwteam heeft gelijk, zonder weerstandsdraad gaat het ook prima.
__________________
Golf MK1
|