View Single Post
  #3  
Old 04-01-2017, 00:16
golffan golffan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 169
Default

Quote:
Originally Posted by JordiMk1
Hallo VWvrienden!

Ik heb dit weekend het originele 1600 diesel blok terug ingebouwd in mijn caddy mk1 van '86. Hiervoor lag er een 1900td AAZ blok in.

Omdat ik de wagen wil verkopen wou ik hem terug origineel zetten.

Het blok is door mij uit de wagen gehaald en was toen in goede staat. Nu 3 jaar later krijg ik het blok niet meer gestart...

Na lang doorstarten lijkt het blok aan te slaan maar dit maar voor enkele seconden. Hij valt meteen weer uit. Na het vele doorstarten is mijn batterij ook steeds dood.

Ik dacht zelf aan lucht in de leidingen waardoor het blok geen diesel krijgt hebben jullie een methode om deze te ontluchten? Mogelijks zit de fout ook bij de afstelschroef. Ik heb indertijd deze schroef uit mijn dieselpomp gehaald om te gebruiken voor mijn td blok. Nu weet ik niet meer hoever deze in de dieselpomp gedraaid moet worden.

Zou iemand met een 1600 diesel blok eventueel de overige schroefdraad kunnen opmeten? Zodat ik deze plusminus correct kan zetten voor opstart.

Alvast bedankt!




Er is een ringel geperst op de roetschroef, als je de contermoer tot dertegen draait, maw als je dus de roetschroef zo diep mogelijk indraaid staat hij volgens mij ongeveer een volledige toer te diep, ik zou hem zo zetten dan starten en vervolgens de schroef terugdraaien terwijl hij loopt, hij moet iets van een 1200 toeren draaien denk ik, draai hem dan terug uit tot hij rustig zijn 900 rpm draait. Zo was het toch bij mijn td, dus kan iets verschillen natuurlijk maar zo moet het wel lukken. succes
Reply With Quote