Thread: Jbm
View Single Post
Old 22-01-2017, 14:22
JBM JBM is offline
Forum Regular

Geluk bij een ongeluk! Had blijkbaar net genoeg vaart om met de onderkant de grond minimaal te kussen (Geen schade, wel even goed onkruid moeten wieden) ter hoogte van de middendemper/brandstofpomp.. Maar ging gelukkig niet zo hard dat het hele front niet meer te redden viel. Ongeluk zit soms toch echt in een klein hoekje.

Vraagje voor de NZ rijders: loopt jullie Golf superregelmatig stationair? (Incl lambda aangesloten etc) De garagist bij apk vertelde dat het normaal was dat deze motor dan rommeliger loopt aangezien een NZ geen 'toerentalstabilisator' heeft. (stappenmotor voor de gasklep etc). Rij nu weer eens voor de grap met lambda ingekostoken (Wil eens kijken hoeveel het gaat schelen op een volle tank). De wagen lijkt beter te lopen dan hoe het was. Nog steeds wel rommelig stationair warm maar ook vaker willen inhouden. Als het niet veel gaat schelen in de benzine laat ik hem gewoon los want heb het idee dat de wagen dan toch echt veel netter loopt! Wel ruik ik veel meer mengsel uit de uitlaat waardoor je zou denken dat ie aan de rijke kant loopt. Zodra ik dan de bougies controleer zijn deze helemaal niet vettig en zien ze er goed uit. Binnenkort toch nog eens gaan meten hoe of wat. Mocht het niet veel schelen in verbruik laat ik de lambda gewoon los natuurlijk.
Reply With Quote