
07-05-2017, 14:45
|
 |
Forum junkie
|
|
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
|
|
stoten en schokken -> controleer injectiedelen, boegies, rotor, verdelerkap, boegiekabels e.d. En maak sowieso het gasklephuis schoon (met de stekker erop)
Controle op valse lucht en controleer je luchtfilter, als die flink vuil is krijg je ook rariteiten.
Temperatuur -> waarschijnlijk is de thermostaat defect en blijft deze open staan. Even vervangen en gelijk de flens waar de slang op zit vervangen, Aangezien dat een zwak punt is (thermostaat zet zich af tegen die flens en dat wil nog wel eens breken na x jaar.
Wat ook kan, is dat de temperatuursensor defect is. Dit kan trouwens ook een deel van je andere problemen verklaren.
versnellingsbak: heb je het probleem ook bij uitgeschakelde motor? Zo ja: koppelingskabel afstellen of, indien zelfstellend, vervangen. Soms kan het zijn dat de kabels niet goed zijn afgesteld.
zo nee: controleer het oliepeil van de bak. Olie moet eruit lopen bij de vuldop als de bak vlak of licht achterover staat. Indien niet moet er bij, maar meestal komt dat door een lekkende oliekeerring van de schakelstang.
Oftewel, even wat dingen controleren en eventueel vervangen en/of schoonmaken.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
|