View Single Post
  #3  
Old 07-05-2017, 20:48
PoloHooft PoloHooft is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2017
Posts: 2
Thumbs up

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
stoten en schokken -> controleer injectiedelen, boegies, rotor, verdelerkap, boegiekabels e.d. En maak sowieso het gasklephuis schoon (met de stekker erop)
Controle op valse lucht en controleer je luchtfilter, als die flink vuil is krijg je ook rariteiten.

Temperatuur -> waarschijnlijk is de thermostaat defect en blijft deze open staan. Even vervangen en gelijk de flens waar de slang op zit vervangen, Aangezien dat een zwak punt is (thermostaat zet zich af tegen die flens en dat wil nog wel eens breken na x jaar.
Wat ook kan, is dat de temperatuursensor defect is. Dit kan trouwens ook een deel van je andere problemen verklaren.

versnellingsbak: heb je het probleem ook bij uitgeschakelde motor? Zo ja: koppelingskabel afstellen of, indien zelfstellend, vervangen. Soms kan het zijn dat de kabels niet goed zijn afgesteld.

zo nee: controleer het oliepeil van de bak. Olie moet eruit lopen bij de vuldop als de bak vlak of licht achterover staat. Indien niet moet er bij, maar meestal komt dat door een lekkende oliekeerring van de schakelstang.

Oftewel, even wat dingen controleren en eventueel vervangen en/of schoonmaken.


Heel erg bedankt voor de tips iig. Luchtfilters en bougies zijn een tijd geleden al vervangen dus die kan ik al van de lijst af strepen. Een ding ben ik vergeten er bij te melden en dat is wanneer ik het gas pedaal dan weer intrap dan stopt het stoten direct. Ik weet niet of dit nog een aantal dingen van de lijst af kan krijgen.

Zou je uit kunnen leggen hoe de temerpatuur sensor mijn andere problemen zou kunnen veroorzaken want ik mis het verband.


Bedankt voor de tijd & Moeite !
Reply With Quote