View Single Post
  #2  
Old 08-05-2017, 20:15
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Ik heb mijn 1,6 gti motor laten reviseren met nieuwe Woeshner-zuigers (origineel is niet meer te krijgen). Deze leveren een iets hogere compressie dan de originele. Verder heb ik de in en uitlaat poorten laten bewerken. De kleppen heb ik origineel gelaten. Er zal echt nog wel iets winst te behalen zijn met grotere kleppen maar het goed bewerken van de in en uitlaatpoorten lieverd veel meer op. Ik heb gekozen voor een Cat Cam nokkenas van 276 graden. Je kunt nog hoger gaan maar wat ik zo gezien heb op You-Tube filmpjes is 276 voor mij wat ik het mooiste vind lopen. Verder heb ik een EPS 58 mm rvs uitlaat met spaghetti 4 in 1 spruitstuk. En als laatste een afgedraaid en gebalanceerd vliegwiel. Owja en een Audi 100 gasklep, die beduidend groter is in doorsnede. Ik heb met de motor nu 1200 km gereden en hij moet eigenlijk nog afgesteld worden nadat ik er nog een verstelbaar nokkenastandwiel op heb laten monteren. Ik denk dat ik op 130 pk uit zou kunnen komen maar dan is het ook wel op. Ik heb een ook cabrio met de standaard 1600 gti erin met 110 pk en als de auto's vlak na elkaar rijdt dan merk je het verschil wel in bepaalde toeren gebieden. Bij mijn gereviseerde motor ploft de uitlaat in de hogere toeren regionen afstellen is dus nog echt noodzakelijk. Denk dat het verschil in vermogen dan nog beter voelbaar is.
Reply With Quote