View Single Post
  #16  
Old 09-05-2017, 15:24
Hazeel Hazeel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 11
Default

Oke heren (en dames), het verdikt;
Het MOET op het inschrijvingsbewijs staan. Een vermelding op het keuringsattest of iets dergelijks is niet genoeg. De gegevens van de nieuwe motor moeten eiglk ook op het gelijkvormigheidsattest van de wagen komen te staan wat, volgens hun , enkel mogelijk is via Volkswagen zelf. Maar dus waar zij naar zien is het inschrijvingsbewijs en de gegevens die daar op vermeld staan.

Wat ik hieruit besluit is dat het dus nog steeds niet mogelijk is om een VR6 motorswap uit te voeren die op papier staat hier in België. Misschien lukt het wel om na toestemming van het DIV een ander, ietsjes zwaarder blok er op te zetten maar dan veronderstel ik dat je moet voldoen aan die +-20% regel.

In mijn ogen is de enige optie de wagen naar het buitenland te exporteren, daar alles op papier te laten zetten en dan terug naar België te brengen. Hoe en wat blijft dan uiteraard de vraag.

Geweldig toch die belgische wetgeving. Alles spreekt elkaar tegen en als puntje bij paaltje komt mag het niet. Hoewel ik moet zeggen dat de politie er blijkbaar niet echt naar kijkt bij oldtimers zien het nogal snel door de vingers werd mij gezegd afhankelijk van het vermogensverschil (moet veilig blijven wat betreft remmerij etc). Maar dat zal ook wel van regio tot regio en agent tot agent afhangen.
Reply With Quote