View Single Post
Old 20-09-2017, 21:26
mschapink mschapink is offline
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by mart65
Goedeavond,

De kilometerteller van mijn volkswagen jetta 2 doet niets meer, Is deze te vervangen en hoe kan ik die vervangen.

groet
Mart

Ik heb zojuist dit weekend lampjes vervangen van de cockpit unit, je kunt kijken of de kabel aan de kilometerteller nog goed zit.

Indien die kabel niet los is zul je toch de cockpit unit moeten uitbouwen, deze vervangen voor een complete unit, of enkel de kilometerteller los de krijgen is zul je op internet moeten googlen.

Ik heb eventueel een how to lijst van een ander forum lid hoe je de unit uit je dashboard kunt halen, ik ben er goed twee uur mee bezig geweest , uitbouwen en weer inbouwen.

In mijn vraag of een kilometerteller moet werken ( lees mijn topic over de lampjes te vervangen ) kom ik eigenlijk tot de conclusie hoewel er een kilometerteller aanwezig moet zijn hij blijkbaar voor de APK niet hoeft te functioneren.

Als hij echter niet werkt zal je waarschijnlijk wel een aantekening krijgen bij de APK keuring indien je kilometerstand niet oploopt , dat daar geen oordeel over gegeven wordt of de kilometerstand logisch te verklaren is.
Reply With Quote