Quote:
Originally Posted by VeeDubber
reinig de stationair-klep dus met benzine (zit er dus WEL op fredje  )
Loop je aanzuig-traject na op valse lucht (zuigt ie dus ergens lucht aan waar het niet hoort)
let hierbij vooral op de rubbers waar de injectoren in steken en de pakking van het inlaatspruitstuk aan cilinderkopzijde
controleer of je ontstekingstijdstip goed staat afgesteld en word bij-geregeld
en ga dan pas eens denken aan het vervangen van de stationair klep
|
Oeps ik heb zitten slapen

Er zit wel een stationair stabilisatie systeem op.
Het afstellen van het toerental gebeurt overigens wel gewoon met de schroef in het gasklephuis..
Het statinair toerental moet afgesteld worden met de bedrading van deze klep losgekoppeld (1000 rpm +of- 50 rpm), en de carterventilatie slang los
Als je contact aanzet moet je de klep horen zoemen (voordat je hem loskoppeld dus)
De klep zelf kan gechecked worden met een multimeter, je dient tevens de zender die de klep stuurt, die zit dacht ik aan de zijkant van de cylinderkop, te controleren met een multimeter, bij 20 c moet de weerstan van de zender ong 1000 ohm zijn, 60 c ong 250 ohm, en bij 100 c ong 75 ohm.
Verder moet je de rest van de bedrading controleren op breuk.
De werking van de klep kan verder gecontroleerd worden door de stroom naar de klep te meten