View Single Post
  #439  
Old 29-05-2019, 21:21
spucknapf159 spucknapf159 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 231
Default

De laatste dagen alle bekabelingsdraden uitgespit, uitmeten kleuren moeten volgen en terug een hoop demonteren :p.

Vele dingen op de wagen deden het niet.
Bijvoorbeeld deze (toch enkel uren tijd aan verloren):
Standlicht links achter deed het standlicht linksvoor niet, easy was enkel het lampje
Standlicht rechts voor en achter niets.
-Lampen gecontroleerd alles was goed.
-Dan aan de schakelaar gekeken gaf ook contact door.
-Richtingsaanwijzer bekeken want rechter pinker zonder contact aan geeft ook standlicht rechts, bleek ook contact te geven enkel geen standlicht die brand.
-Massa punten gecontroleerd was ook goed.
-zekeringen ook ok. Zijn er 2 links en rechts zijn gescheiden

-dan maar beginnen testen met een extra kabel:
De standlichten doorverbinden met het draadje dat alle standlichten op 1 zekering zitten namelijk de zekering van de linkse standlichten en wonder bij wonder ze werkten.

Maar daarmee was het probleem nog niet opgelost.
Dan verder gaan meten, als ik met mijn testlamp de zekering voor de standlichten rechts uitmeet brande lampje zeer zeer miniem van mijn testlamp.
Dan maar zekering eruit gehaald, en wat bleek toen had ik volle stroom op het onderste contact van de zekeringkast waar de bakeliet zekering in past.
Contactbovenaan geen stroom wat normaal is zonder zekering.
Andere zekering erin zelfde probleem
Terug er uit terug en terug volle stroom.
Dan doorverbonden met kabel, schroevendraaien zodra je contact maakt valt stroom weg.

Dan maar opnieuw vanaf het begin kabels via kleur beginnen volgen en uitmeten

wat bleek het ronde kopje van een draadje van een van de stekkers die op de zekeringskast geklikt zitten gaf geen contact door.
Dan maar met een klein boortje tussen mijn vingers het contact terug zuiver gemaakt stekker terug op de zekeringskast geklikt en ...
Oef het werkte standlichten rechts branden.

Dankzij deze nuttige link die ik graag met jullie deel kon ik alles mooi volgen, volgens kleuren en uitleg.
http://www.cabby-info.com/Files/ElectricalSystem.pdf

Ook veel problemen op kunnen lossen door contacten van de zekeringskast waar de bakeliet zekeringen op zitten te kuisen. Kwam door ouderdom en beetje occidatie. Ook ruitenwissermotor werkte niet daar bleek het probleem de motor zelf. Tot nu toe werkt alles zoals het hoort.
Enkel ontbreek ik nog de brandstofpomp relais.
Blijkt deze nummer te zijn. 321906059c voor eg van 1981
Want daar zijn wel enkele verschillende modellen van zag ik.
Reply With Quote