View Single Post
Old 22-01-2020, 11:50
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Hmm gok dat mijn setup misschien rond de 200 pk zal draaien ooit, ik ga de olietemp eerst eens goed in de gaten houden. Mocht ie toch wel erg hoog worden gaan we voor de Schrick pan en evt externe koeler!

André (Rallye-VR6t) zijn setup draaide tegen de 300 pk. Ik kan me voorstellen dat hij er alles aandeed om olie goed gekoeld te krijgen. Heb zelf ook een keer in zijn herbouwde mk1 apparaat gezeten, ben niet zo snel bang maar in een rechte lijn torque steer trekken is heel beangstigend.
In jou geval een externe oliekoeler erbij doet wonderen. De pan is een leuke extra, als je hem heel kan houden maar dat heb jezelf in de hand met hoe laag je wil.

Wat mij opviel toen ik revisie verslag van je blok las. De enige zuigers van Mahle voor G60 die op dit moment te koop zijn is nog 2e overmaat. Dus standaard en 1e overmaat zijn op het moment niet meer (makkelijk) nieuw te krijgen. Ben toevallig zelf een tweede PG G60 blokje aan het opbouwen vandaar dat ik het weet.
Je merkt wel dat de blokken inmiddels 30 jaar oud zijn, sommige dingetjes zijn lastig verkrijgbaar.
Reply With Quote