View Single Post
  #5  
Old 17-06-2005, 07:31
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Allereerst: je hebt waarschijnlijk motorcode MH, 1.3 met Pierburg 2e3 carburateur (en alu kleppendeksel met 3 bouten vast).

Die heeft elektronische onsteking, dus contactpuntjes zitten er niet in
De oorzaak is 99% zeker de hall-sensor, dit is de magnetische opnemer die in het onstekingshuis zit. Vaak is daarvan intern de bedrading stuk.
Deze hall-sensor kun je herkennen aan de 3 polige zwarte stekker die op het onstekingshuis zit.
Heb je ook een toerenteller? Zo ja, gaat die vreemd heen en weer slaan op het moment van uitvallen?

Het gemakkelijkste is om op de sloop een onstekingshuis te halen, stekker van je oude onstekingshuis halen (onstekingshuis zelf gewoon laten zitten), en die op je nieuwe onstekingshuis aansluiten.
Dan met de hand het nieuwe onstekingshuis ronddraaien, nu heb je waarschijnlijk wel vonken.
De oude dus compleet gemonteerd laten zitten, alleen de stekker er af,.
Anders is het idd misschien de module waar Allert het over had.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote