
20-08-2020, 10:40
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: Apr 2020
Posts: 11
|
|
Wat jij omschrijft heb ik ook precies zo gehad met mijn 1.3 (NZ).
Bij mij was het relais wat de Digi-jet van stroom voorziet, brak.
Ik meen dat het het derde relais van boven was (vlnr).
Dit relais klikte wel bij contact aan, maar de interne contacten waren versleten.
Op het moment dat de Digi-jet weer stroom krijgt, hoor je de brandstof pomp weer aanslaan.
Dit is goed te controleren door bij contact aan de pomp kort te horen lopen en de auto zal starten.
Hoor je de pomp niet bij contact aan en de auto start niet, dan zou ik het relais vervangen. kosten: 10 euro meen ik.
succes.
Quote:
Originally Posted by Misk
Hi,
Mijn 1.3 nz motor heeft sinds kort kuren. Af en toe valt de auto uit tijdens het rijden (vaak op lage snelheid) of start hij niet of slecht. Ook als ik gas geef (gebeurt bijna nooit) richting de 80-100 voel je hem soms even een seconde wegvallen en dan pakt hij hem weer. Als hij uit valt hoor je ook de brandstofpomp opnieuw aanslaan zoals je doet als je je contact omdraait. Hierna start hij weer prima en rijd hij ook gewoon goed.
Wat ik al gedaan heb: (uit voorzorg)
- zekering brandstofpomp vervangen
- vacuümleidingen gechecked
- luchtfilterbak (zit zgan element in) schoongemaakt
- bedrading onder de kofferbak naar de brandstofpomp nagekeken
- flesje fuel clean bij een volle tank 98 gedaan
Wat ik nog wil doen:
- nieuwe brandstofpomp relais plaatsen
- uit voorzorg brandstofpomp vervangen (als de tank nog voor een kwart vol zit begint hij flink te janken, dit komt van de pomp onder de auto. Echter heeft hij dit al een hele tijd en rijd hij er niet minder om).
Iemand die weet wat dit eventueel zou kunnen zijn? Misschien in de relais of in het contactslot of in de brandstofpomp zelf?
|
|