29-01-2004, 16:34
|
 |
VW Guru
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
Quote:
Originally Posted by Heleen
Very interesting... kunnen we niet een keer een cursusdag organiseren met Allart als cursusleider? Want ik vind het leuk om dit te lezen, mijn blok is namelijk ook dit jaar nog wel aan revisie toe, ik snap er alleen de ballen niet van omdat ik niet precies hoe zo'n blok nou in elkaar steekt en ik weet niet altijd precies wat er bedoeld word (voorbeeld: K-jettronic of KE-jettronic... dan zit ik ongeveer zo: :shock: achter de pc  )
|
Dat is geen gek idee, maar ik zou een 'how to' willen voorstellen.
Maar goed, ik begrijp dus dat je met zuigers 82.5 een slagvolume krijgt van in totaal 1847 cc ipv 1781 cc. Da's al een toename van 3.7%. Maar passen die zuigers wel in de cilinders of (dat moet toch gebeuren geloof ik) moeten de cilinderwanden bewerkt worden?
En dan blijft ook nog staan of ik nu een PL moet nemen (wat ik nu ook heb) of een KR.
|
Zoals ik al zei zijn ze de PL enKR blokken gelijk voor zover ik weet, dus het maakt niets uit wat je neemt voor revisie.
Als ze de motor 'reviseren' en nieteens nieuwe zuigers monteren noem ik het geen reviseren. Dus de cilinderboring moet zowiezo groter gemaakt worden maar mijn punt is dat je dan toch al zuigers moet kopen, en of die nu 0.1mm groter zijn of 1.5mm zal niet veel uitmaken in de kosten.
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
|