View Single Post
Old 01-11-2020, 12:21
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Gisteren weer naar het circuit in Assen geweest met de Golf! Vrijrijden had een extra datum ingelast, dus kon ik mooi even de nieuwe remmen testen

Dus; trackdaystress to-do lijstje er weer bij gepakt en alle controlepuntjes afgewerkt, kofferbak van de Passat volledig gevuld met gereedschap, onderdelen, vloeistoffen en een garagekrik....je kan het maar beter bij je hebben als er weer iets kapot gaat..

Geluksbroek weer aan en gaan met die banaan! Ik had 2 kaarten gekocht, voor sessie 4 en sessie 7...en deze keer wilde mijn vrouw wel eens een keertje mee als bijrijder...hoe gaaf is dat!

Nou, goed nieuws...de Golf is heel gebleven! Al heb ik wel het gevoel dat m`n remblokken verglaast zijn. In principe deden ze het prima en kon ik harder remmen dan met de EBC yellow`s, maar merkte toch wel dat ze uiteindelijk ook toch wat moeite kregen met de hitte. Dit resulteerde uiteindelijk in een momentje, waarbij ik de bocht net niet haalde. Alles goed afgelopen, maar in elk geval weer een verbeterpunt gevonden.

Het blok deed het weer super! Ik ben altijd als de dood dat hij ploft op zo`n trackday en ga dan ook de dagen voordat ik naar Assen ga ook heel rustig rijden om hem maar te sparen...dikke bullshit natuurlijk, want eenmaal op het circuit staat de downpipe er waarschijnlijk 20 minuten lang roodgloeiend onder

Qua vermogen heb ik echt niets te klagen. Het grootste deel van het veld ga ik op het rechte stuk voorbij of ik loop erop in, maar in de bochten valt er nog erg veel winst te behalen. De Nankangs doen niets anders dan gillen en gieren in de bochten. Ik heb later op de dag nog een sessie meegereden met Stefan in de Clio en die heeft zoveel meer grip dan ik. Zijn banden (Toyo R888R) hoor en voel je gewoon scrubben en ook hopt de auto wat op de gripgrens...de mijne giert en glijdt alleen maar. Laatst is ook al de treadwear 180 besproken.....die is toch net ff te hard voor op het circuit.

Al met al een super dag gehad en de 4 seconden van mijn snelste tijd vorige maand afgereden. PR staat nu op 2:10,9

Op het verbeterlijstje voor volgend seizoen staan nu de volgende dingen:
*Extra setje velgen met zachtere banden (AR1, R888R, oid)
*Luchtkoeling fabriceren naar de remmen
*Remvloeistof met hoger kookpunt erin (zit nu dot5.1 in van Eurol)

Heb van een collega een GoPro 7 black geleend en heb aan het plafond gehangen...levert net wat leukere beelden op dan de oldskool camera op het dashboard. Moet nog wel de volgende keer wat oefenen met de exposure, want het circuit is flink overbelicht in de filmpjes.

Snelste ronde van de dag:

Oops-momentje...altijd leuk:

Reply With Quote