Gister voor het eerst naar Assen geweest na alle aanpassingen.
Voor mijn gevoel moest alles wel goed zijn, maar het is toch altijd spannend of je geen rare geluiden hoort, of storingen krijgt.
En ja hoor, in de eerste sessie begon die in te houden in alle bochten. Dacht gelijk aan iets mechanisch wat niet lekker zat, of dat er iets met de motor was. Zag later dat het dus de ESP was die telkens ingreep, dus dat was een geruststelling alleen wel heel irritant. Na de eerste sessie de stekker van de yaw sensor maar getrokken, en toen was het prima.
Sessies 2 t/m 4 liepen dus erg lekker. Het gevoel van de auto is heel goed. De winterupgrades hebben echt hun werk gedaan. Ik ben zwaar onder de indruk van de schokdempers, de auto ligt echt lekker. Ik had van tevoren de dempers halverwege afgesteld, en de hele dag verder niets aan gedaan. De banden, het gewicht, en de uitlijning dragen natuurlijk ook bij aan dit gevoel.
De langere slag van het rempedaal tov mijn GTI moet ik nog wel telkens aan wennen, maar de remmen bleven de hele dag constant, dus dat is al positief op zich. Controle van de remblokken en een beetje remolie verversen staat op mijn checklist voor de volgende keer.
In de laatste sessie kreeg ik wat vibraties in de rechterbochten, ik dacht gelijk aan een lekke band of een wiellager of iets dergelijks, dus de snelheid ging er gelijk uit, maar kan ook iets simpels als pick-up zijn, hier ga ik ook nog even naar kijken. Een rondje later was de benzine op, dus kon ik naar binnen.
Qua snelheid voelt de auto heel goed, echter vertaalde dat nog niet echt in snelle rondetijden, ik kwam tot een 2.15 min. Moet wel echt zeggen dat dit voornamelijk nog tussen het koppie zit, met name Ramshoek nam ik gewoon langzaam en dit is een kwestie van ervaring opdoen met de auto, en vertrouwen opbouwen. Qua pk/gewicht verhouding zit de auto nu redelijk in de buurt van de Clio, maar dit is alleen van toepassing bij het accelereren natuurlijk, niet in de remzone of de bochten, daar was de Clio nog wel echt sneller.
Al met een al een topdag gehad, en ben uitermate tevreden over de auto.
https://www.youtube.com/watch?v=51LTna2jLFw&t=41s