View Single Post
  #173  
Old 26-09-2023, 14:52
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 846
Default

Nou, de uiteindelijke fuseekogel bevestiging is als volgt geworden:




Toen wou ik nog de achterste motorsteun verstevigen, hier had ik ook nieuwe rubbers voor besteld. Punt is, als je dus een malletje maakt voor de PU giethars, dan moet je wel zorgen dat het ook echt dicht is.




Gelukkig kon ik alles zo van de werkbank aftrekken.




De andere ging wel goed, en na wat bijwerken, is dit het resultaat:




Op het werk weer in het subframe geperst, en toen kon alles weer onder de auto, en die staat inmiddels weer op zijn pootjes.




Er vallen een paar dingen op.
1. De stabilisatie stang rubbers maken behoorlijk lawaai bij draaien aan het stuur (ik neem voor nu even aan dat het daar vandaan komt in ieder geval). Ik hoop dat dit nog minder wordt, kan er voor nu even weinig aan doen, behalve Powerflexen kopen, en die uitboren.
2. De auto is aan de voorkant echt VEEL lager geworden, ik denk wel 2 a 3 cm. Vind ik niet zo erg, maar hierdoor staat die achter nu wel wat hoog, en dat is voor de gewichtsverdeling weer minder, hier moet ik dus nog naar kijken. Liefst achter ook nog wat lager, maar de schroefset staat op zijn laagst.
3. Door de andere draagarmen, en de verstelbare fuseekogels op maximaal te zetten, heeft de auto echt enorme uitspoor. Zoveel zelfs, dat ik denk dat er niet genoeg draad op de stuurkogels overblijft als je dit wil uitlijnen. Ik moet hier nog naar kijken, maar ik denk dat ik de fuseekogels nog terug moet gaan verstellen naar binnen.
4. Om dezelfde reden veel camber, dus de fuseekogels iets terug lijkt mij geen probleem.
5. Wat betreft de motor die natuurlijk niet had gelopen, was het starten en lopen.





__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote