View Single Post
  #1  
Old 29-12-2023, 21:38
Tiggelman Tiggelman is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2023
Posts: 12
Lightbulb Golf 2 uit 1990 - specifieke kabel vraag

Beste mensen,

Ik heb deze vraag ook op een ander forum gesteld, onderin stuur ik de link als je daar antwoorden van wilt zien en foto van de auto. Ze hebben mij doorverwezen naar dit forum dus vandaar dat ik een aangepast en specifieker bericht hier zet:


Ik ben een golf 2 1990 aan het opknappen van mijn tweelingbroer. Hij heeft namelijk zijn avontuurtje opgegeven, omdat hij onmogelijk 1 specifiek onderdeel kan vinden (die wel blijkt te bestaan). Ik hoop dat jullie mij de juiste richting op kunnen wijzen. Ik weet zelf niet bijzonder veel van auto's, dus alle advies is welkom (graag wel on-topic).

Het gaat om een golf 2 uit 1990, zoals op de foto. Maar er zijn enkele wijzigingen aan wat er aanvankelijk in zat:
1-Hij heeft geen bekabeling er nu in zitten (dit is de kern van het probleem!
2-Hij heeft een glazen twingo dak erin zitten (erg leuk)
3-Er moet een nieuwe uitlaat in
4-Er zit een ander motorblok in! Het motorblok die erin zit is een GTI 8 kleppen (zoiets zei hij). En de zekeringskast is een CE-2.

Volgens mijn broer zit de kern van het probleem dus in het zoeken naar een kabelboom die compatibel is voor het motorblok én de zekeringskast. Hij is in zijn zoektocht gestrand. Graag help ik hem.

Mijn vragen:

Vraag 1 - Weet iemand hoe ik zo'n kabelboom kan vinden en of dat monteerbaar is zonder giga volkswagen kennis en door vooral veel youtube filmpjes/fora langs te struinen?

Vraag 2 - Kent iemand een expert waar ik de auto eens langs kan brengen om, mogelijk tegen een prijs, advies in te winnen?

Vraag 3- Hoe veel zal het mij kosten om zoiets te fixen? En hoeveel is überhaupt zo'n volkswagen golf 2 waard (voor de rest heb ik begrepen in uitstekende staat).


Zie hier de link naar andere topic op ander forum, inclusief foto:
https://forum.driving-fun.com/viewtopic.php?t=43007



Met vriendelijke groet,
Tiggelman
Reply With Quote