View Single Post
  #212  
Old 25-02-2024, 16:05
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,108
Default

Vandaag weer verder..

Ik heb de zekeringkast gecheckt en doorgemeten, geen gekke dingen.
Relais getest en doorgemeten, niets geks.
Connectors op de zekeringkast gecheckt, geen losse draden e.d.
Connector op de brandstofrail geeft de goede spanning en puls.
Weerstand van de brandstofrail zelf is binnen de marge. (volgens Autodata)
Alle bougies vonken goed.
Retour van de brandstofrail afgehaald, gestart, loopt als een malle door,
dus hij krijgt brandstof.

Voor de zekerheid nieuwe bougiekabels, verdeler en rotor besteld. En een brandstofdruk meter om te kijken of de druk wel voldoende is.

Maar eigenlijk kan ik niets geks vinden wat veroorzaakt dat hij niet loopt.

Het enige wat ik nu nog kan verzinnen is dat alle injectoren verstopt zitten of stuk zijn. Wat op zich niet gek is na 12,5 jaar stilstand..... hij heeft een hele tijd binnen maar ook een hele tijd buiten gestaan.

Dit verklaart ook wel waarom de cilinders nog "droog" zijn van binnen.
De brandstof/injectorrail eraf halen is nogal een pokkeklus, dus dat pak ik komende week maar even aan
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote