View Single Post
  #15  
Old 27-04-2024, 12:39
oscar_G60 oscar_G60 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2023
Posts: 7
Default

Bedankt. De zwarte stekker is simpele + en -. De witte is voor de communicatie/boordcomputer. De blauwe ABS.

Ik heb even wat oude handboeken afgestoft, en de ABS stekker (blauw) moet vanaf de zekeringskast (Pin2 van de ABS kabelboom) naar de ABS computer in de kofferbak lopen. Dat zou een grijs/zwarte draad moeten zijn. En dat klopt dus ook met de foto in de eerste post. Verder zou er een las/aftakking tussen de zekeringskast en ABS comp. moeten zijn naar de (blauwe) diagnose stekker. Dus moet even kijken aan welke kant de de ABS kabelboom loopt, dan tussen de losse draden de zwart/grijze draad vinden en volgen.

Als alternatief kan ik nu ook de grijs/zwarte draad direct achter de zekeringskast pakken.
De witte diagnose stekker kan ik nog niet terugvinden in de schema's, maar die moet ongetwijfeld vanaf de boordcomputer komen. Of dat idd die geel & bruine stekker is wat je schrijft zal ik bij gelegenheid eens opzoeken. Volgens mij heb je bij elektrisch verstelbare koplampen ook zo'n soort stekkertje, maar die zou niet naar de middenconsole moeten lopen lijkt me.
Reply With Quote