View Single Post
Old 30-05-2024, 17:02
Zieron28's Avatar
Zieron28 Zieron28 is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Klinkt alsof je een probleem hebt met de stroomvoorziening. Werking en toestand van accu en dynamo al eens gecontroleerd? Het zou ook kunnen duiden op een massa-probleem. Aangezien er zoveel ineens uitvalt, zou ik eens kijken naar de grote massapunten, te starten van accu naar carrosserie. Denk er ook aan om ze eens los te halen en te controleren op corrosie.

Nu je spreekt over de accu herinner ik mij dat ik die onlangs heb moeten opladen. De accu is eentje van het huismerk van auto 5 en als ik mij niet vergis is ze toch al een jaar of 5. Sinds ik ze heb opgeladen, ergens in januari, blijft het voltage wel stabiel. Net uitgemeten en ik lees 13v. Geen idee wat dat zegt over de "gezondheid" van de accu. Dynamo zou zeker kunnen, is naar mijn weten nog de originele. Slechte massa kan maar op't eerste zicht lijkt mij alles gewoon normaal te zijn. Ik ben er ook geen expert in natuurlijk.

Ik heb net een rit gedaan van in totaal 100km en dat verliep vlekkeloos dus het kan volgens mij dan toch niets ernstig zijn. Maar er is nu wel een soort van onzekerheid.
Reply With Quote