2 updates welke beide niets met de Seat te maken hebben, maar beide wel interessant voor hier dacht ik zo.
Afgelopen zaterdag had ik met mijn maat afgesproken om te gaan karten, en mijn maat ging de eerste sessie. Dit ging een paar ronden prima, tot hij opeens stil stond, en zijn eerste reactie was dat de ketting eraf was gelopen. Oke, kart terug naar de paddock, beetje sleutelen en door was de eerste gedachte.
Totdat wij zagen dat de hele achteras een stuk was opgeschoven, en het halve blok onder de olie zat.
Dit gingen wij niet even snel fixen. De achteras mag sowieso nieuwe lagers, en voor de rest ontfermt mijn maat zich daarover. Het blok ligt bij mij, en die heeft een beschadigde krukas door het fiasco.
Dus tijd voor een complete revisie.
Zuiger heeft ook al aardig wat krassen, en de cilinderwand ook.
Zaterdag op het werk nog even het vliegwiel er af trekken met de poelietrekker, en dan kan het blok gehoond worden, en dan bestel ik ook nieuwe onderdelen.
Dan hebben wij vandaag onze A3 ingeruild voor een Q3, en een hele mooie wat mij betreft. S-line, black, 20 inch velgen, en een 2 liter motor met quattro aandrijving.
De vrouw helemaal blij, want de auto is voor haar.
Mooi interieur, zwarte hemel etc.
Blij mee.