View Single Post
  #3  
Old 19-06-2024, 21:41
Patrick69 Patrick69 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2024
Posts: 9
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Er zijn voor de JB 2 verschillende ontstekingen;

1) Met enkele onderdrukdoos = 7-11 graden voor BDP (gemeten met onderdrukslang eraf)
2) Met dubbele onderdrukdoos = 2 graden voor tot 2 graden na BDP (gemeten met onderdrukslang erop)


Bedankt VeeDubber voor deze info.

In mijn geval zou dit dus betekenen dat ik de ontsteking op 7-11 graden voor BDP moet afstellen aangezien er een enkele onderdrukdoos op zit.

Weet jij ook welk merkteken ik dan moet aanhouden op het vliegwiel? Ik heb een kerf op het vliegwiel en wat verder op het vliegwiel ook een O teken.

Wat ik trouwens vreemd vind is dat wanneer ik de onderdrukslang bij stationair toerental (+/- 900 toeren) van de onderdrukdoos haal er niets gebeurd. De onderdrukslang zuigt ook niet (geen vacuum).
De onderdrukdoos zelf werkt wel goed; als ik hieraan zuig vervroegt hij direct en begint de motor sneller te lopen.
Zou het vacuum kanaal van de carburateur verstopt kunnen zitten of creeert deze pas vacuum bij een hoger toerental?

Alvast bedankt voor je reactie!
Reply With Quote