View Single Post
  #5  
Old 20-06-2024, 16:27
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,877
Default

Quote:
Originally Posted by Patrick69
Bedankt VeeDubber voor deze info.

In mijn geval zou dit dus betekenen dat ik de ontsteking op 7-11 graden voor BDP moet afstellen aangezien er een enkele onderdrukdoos op zit.

Weet jij ook welk merkteken ik dan moet aanhouden op het vliegwiel? Ik heb een kerf op het vliegwiel en wat verder op het vliegwiel ook een O teken.

Wat ik trouwens vreemd vind is dat wanneer ik de onderdrukslang bij stationair toerental (+/- 900 toeren) van de onderdrukdoos haal er niets gebeurd. De onderdrukslang zuigt ook niet (geen vacuum).
De onderdrukdoos zelf werkt wel goed; als ik hieraan zuig vervroegt hij direct en begint de motor sneller te lopen.
Zou het vacuum kanaal van de carburateur verstopt kunnen zitten of creeert deze pas vacuum bij een hoger toerental?

Alvast bedankt voor je reactie!


Je diepe kerf is het Bovenste Dode Punt (BDP) van cilinder 1. Als je terug vanaf 0 alles wil instellen is mijn advies om dit merkpunt op de pijlpunt van het versnellingsbakhuis te zetten. Dan verdeler loshalen en controleren of de rotor van de onstekingsverdeler cilinder 1 aanwijst (zie markeringspunt in rand aluminium verdelerhuis). Dan start je de motor, stel je je stroboscoop in op 9 graden en verdraai je de verdeler tot het markeringspunt op je vliegwiel weer overeenkomt met je versnellingsbakhuis.

Als je geen vacuum op de slang krijgt, dan zul je moeten zoeken naar de oorzaak. Let op dat het vacuum het grootst is bij gas loslaten, dus dat zou je kunnen doen om het te testen.
__________________
Reply With Quote