View Single Post
  #6  
Old 28-06-2024, 14:51
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 1,130
Default

Quote:
Originally Posted by The Skinnmeister
Er loopt toch ook kvs door de kachelradiateur, vandaar dat je deze ook mee moet nemen met het ontluchten van het systeem. Anders heb je kans dat er een luchtbel blijft zitten. Heb het al een paar keer zo gedaan, kleine moeite voorkomt mss een hoop ergernis.

Ja er loopt kvs door de kachelradiateur, maar daar zit geen kraan op die dat afsluit. Oftewel de kvs loopt *altijd* door de kachel heen.
De kachel op warm of koud zetten in het interieur maakt daarom geen verschil

Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld mijn DAF, waar je met de warm/koud instelling ook daadwerkelijk een kraan dichtzet die voorkomt dat er warme kvs door de kachelradiateur loopt. Die moet je dus wél open zetten, anders zit daar een grote luchtbel.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)

De 2025 AutoFans.nl trackday kalender!
Reply With Quote