View Single Post
Old 28-07-2024, 10:47
Scully Scully is offline
Postwhore

We zijn weer terug van vakantie, en omdat sommige mensen liever naar doelloze plaatsen zoals Alanya of Gran Canaria gaan (of in het saaie Nederland blijven), wou ik graag even wat autogerelateerde plaatjes delen van het prachtige natuurschoon wat wij weer gezien hebben.

De avond voor vertrek met de sleurhut.

Op de Col de Glandon. Prachtige bergweides en vergezichten met heel veel watervallen.

Op de Col de Sarenne zagen wij deze gigantische steen met een huis ernaast. Op weg naar Cascade du Haut Ferrand.

Terugkomend bij de auto op de Alpe d'Huez, lijkt de Golf toch ineens heel klein tussen alle andere SUV's.

In de buurt van La Grave, met op de achtergrond de gletscher van La Meije.

En op de Col de Galibier, waar we nog een sneeuwballen gevecht hebben gehad.

Helaas heeft de nieuwe koppeling toch ook een opdonder gehad, doordat de Auto Hold kuren heeft, en het wel/niet deed. Bij een heel smal en steil weggetje naar Lac de Pontet, moest ik plots stoppen, en activeerde ik de Auto Hold. Ervanuit gaande dat die het gewoon deed, (dit was namelijk de eerste keer dat ik die nodig was) wou ik weer wegrijden, maar toen rolde ik behoorlijk achteruit. Omdat dit onverwachts was, ging dit niet zoals het hoort, en ging dit met veel te veel slip op de koppeling, en stonk die echt heel erg. Hoe erg de schade is, zie ik natuurlijk pas als ik de bak eraf haal, wat ik pas ga doen als het nodig is, eerder niet. De auto hold knop ga ik vervangen, VCDS geeft geen storing.