Nou, nieuwe dynamo erop. Ik had idd maar een 90A dus nu zit er in ieder geval sowieso de goede (120A) op.
Alleen is het probleem nogsteeds niet verholpen, en ik begin het toch wel een beetje beu te worden
Na een dag of 2/3 was de accu weer leeg.
Eerst heb ik een paar dagen achter elkaar een goed stuk gereden en de accu getest, daar kwam uit dat die nog goed was. Dus die is het in ieder geval niet.
Vervolgens maar weer ampere gemeten en daar kwam weer precies hetzelfde uit:
Toen ben ik eens wat verder gaan checken op de dynamo kabel zelf, nu ben ik geen expert maar ik was in de veronderstelling dat dat een plus kabel is en ik daar eigenlijk het verbuik niet op zou kunnen meten? Maar dat kan ik ook verkeerd hebben.
Toen meette ik dichter bij de dynamo dit. Nog geen nul maar wel minder.
Dus toen heb ik omdat ik toch twijfelde over de kabel met startkabels een omweg gemaakt om te kijken of dit verschil maakte
Ik heb de dynamo kabel zowel als op de dynamo zelf als bovenop de accu losgemaakt
Maar de kabel is het niet, want hij doet ook in dit geval nogsteeds hetzelfde. En zodra ik de startkabel klem loshaal is het weg. Sluit ik hem daarna meteen weer aan dan trekt hij geen stroom meer. Het lijkt alleen te gebeuren nadat ik de auto uitzet.
Het is ook meteen wanneer ik de auto uitzet, dus het is niet dat hij langzaam aan steeds meer gaat verbruiken.
Ook maakt het geen verschil als ik het kleine twee polige stekkertje loshaal op de dynamo.
Mijn collega zei dat ik nog eens naar de massa van de dynamo zou kunnen kijken, maar zover ik weet pakt hij massa op de motor en die kabel die daarvoor zorgt (zit op een bakbout vast) is netjes schoon en corrosievrij
Ik zou het niet meer weten buiten dat de nieuwe dynamo kapot is maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen