01-02-2025, 17:53
|
 |
Magnix Kosse Racing
|
|
|
|
Vandaag weer wat verder geknutseld, hij is bijna klaar om te starten.
Hoewel ik alles netjes had voorbereid en netjes heb gewerkt, ging het natuurlijk toch weer semi-mis.
Ik heb de schotten met deurtjes van de oude (lekkende) carterpan overgezet naar een nieuwe. Deze moest nog geplaatst worden en met de motor ingebouwd kan dat gewoon (normaal gesproken dan).
Ik heb een carterpakking met spatplaat, ook deze kwam er nieuw in natuurlijk, maar daarvoor moet de oliepomp eruit.
Allemaal geen probleem, ik wist in welke volgorde ik het wilde gaan doen. De spatplaat met vloeibare pakking tegen het blok gedaan en met tape vast gemaakt.
Oliepomp weer terug, daarna de nieuwe pan er tegen en de tape was makkelijk weer te verwijderen.
Maar helaas, zo bleek acheraf, had ik wat gaatjes uit moeten boren. Uiteraard pastten de 2 boutjes die onder in de oliekeering aan de bakzijde gaan niet. Precies degene waar je niet goed bij kan. Na veel frommelen heb ik er 1 in gekregen, de andere zit er scheef en dus maar een winding of wat in. Wel met loctite eraan voor de zekerheid.
Ik had geen zin alles weer ter demonteren omdat beide zijden van de spatplaat onder de vloeibare pakking zitten. Dat wordt dan één knoeiboel.
Ik hoop dat het niet gaat lekken. Heb de olie ook nog niet gevuld zodat de pakking eerst wat kan uitharden.
Daarna alle koelvloeistofslangen aangesloten en de backplate op de throttlebodies gezet samen met de trompetjes.
Ook op de KMS de pin van de krukas trigger verzet naar de juiste (inductief en hall is een andere pin).
Morgen kvs en olie erin en dan de timing goed zetten en hopen dat ie loopt...
|