View Single Post
Old 07-02-2025, 18:46
Scully Scully is offline
Postwhore

Ik had wat meerdere kleine klusjes de laatste tijd. De belangrijkste hiervan is dat ik nog steeds bezig ben met mijn brandstofproblemen. Hierover binnenkort meer.

Omdat ik de deur gestript heb, moest ik een bevestiging maken voor de deurhendel.

En het paneel er weer voor.

Ook ben ik langaam aan begonnen met het verwijderen van alle beugeltjes etc uit het interieur. Binnen een half uur is het al chaos.

Ik heb bij aardig wat Supercopa's gespiekt en overlegd met René en Frank over wat er wel of niet uit kan.

Deze hoeklijn blijft zitten.

Die zit er bij de Supercopa's ook in. Alhoewel die daar niet is doorgelast. Het kan zijn dat deze er puur in zit voor de airjack, die daar aan gelast zit. Ik laat deze zitten en ga hem wel doorlassen. Het idee is dat deze de hoofdbeugel van de rolkooi aan de onderkant kan verbinden, en zo van een U-vorm, een vierkant kan maken.

Deze gaan eruit:

Ik vond deze zelf wel een mooie overgang maken van de veertoren naar de vloer, maar de Supercopa's hebben ze ook niet. En de functie is om de achterbank op zijn plek te houden.

Deze gaan er ook uit. Punt bij deze is dat dit stevigheid geeft voor de langsdragers aan de voorkant van de auto die doorloopt tot onder de vloer. Wederom, de Supercopa's hebben deze ook niet. Ik ga hier rondom de caroserie doorlassen. Er komen 2 buizen over dwars voor de stoelen, en bij de voorste buis ga ik een plaat/hoeklijn verbinden van die buis naar de vloer.

Dan heb ik nog een toekomstig project(je) aangeschaft.

Een Daihatsu Cuore dynamo. Deze weegt slechts 3,1 kg, waar een originele 7,1 kg weegt. Daarnaast kan ik dan de spanner deleten, en de grote dynamo/airco steun verwijderen en vervangen voor een kleinere dynamo ophanging. Dit gaat mij zo'n 6 kg gewichtsbesparing opleveren, en de 4 pk riem met slechts 2 poelie's (elke bocht die een riem maakt zorgt voor aandrijverlies) en kleinere dynamo zorgen voor minder aandrijverlies.

En tot slot, was de Up wat nieuwe olie nodig, wat ik een mooi moment vond om de bodemplaat nog wat aerodynamischer te maken.

Hier zit de diffusers voor de koeling van de versnellingsbak. Die ben ik bij de Up natuurlijk niet nodig.