View Single Post
Old 08-02-2025, 21:39
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Kijk mooi. Ik heb er ook al enkele keren gebruik van kunnen maken.
Je zou vrij eenvoudig nog wat extra stevigheid kunnen hebben onderin. Je stopt erg vroeg boven het gat. Persoonlijk vind ik dit er wat zwak uit ziet.
Daarbuiten heb ik het idee dat je linker en rechter voorste hoek de neiging zullen maken naar beneden te buigen, net waar je bevestiging gaten zitten. Zetting van achter naar voren laten doorlopen zou al zeker helpen

Ik snap wat je bedoeld, voornamelijk het deel bij de hoeken. Daar was ik dus eerst ook bang voor, dus voor de zekerheid door de FEM analyse van SolidWorks gehaald. Met een statische belasting van 2,5 keer mijn gewicht + het gewicht van de stoel had ik aan de uiteinden een displacement van nog geen 3 millimeter. Ik heb er toen inderdaad overwogen de zetting door te trekken, maar door de minimale beenlengte die ik nodig had voor deze 4 [mm] plaat voor het kanten, zou ik tegen de vloer/het tapijt aankomen.

Ik heb ook wat rond gekeken naar wat er allemaal te krijgen is aan adapter/stoelframes voor de Mk2, moet je daar voor de grap eens naar zoeken. Daar zit echt werkelijk geen enkele kanting of schoor in

Het frame van de stoel zelf werkt hierin natuurlijk ook als extra ‘verstevigingbrug’ over het stoelframe heen. Daarnaast heb ik de plaatsing van de stoel op dit frame zo gekozen dat ik het zwaartepunt (mijn torso) zoveel mogelijk naar achteren breng. Het feit dat er een dubbele kanting dicht bij de rand zit maakt het geheel ook echt verrassend stevig.

Ik heb afgelopen vrijdag het snij- en kantwerk op kunnen halen en vandaag (zaterdag) meteen de schuur ingedoken. Nog in dubio gestaan om alles volledig af te lassen, maar na het passen in de auto (en even met mn volle gewicht op de randen te leunen), was het met de kettinglassen echt al stevig zat.

Passen in de auto, hier kun je ook zien dat er geen ruimte is voor een extra zetting aan de zijkant ivm de dwarsbalk in de vloer:

Daarna meteen gestraald en in de primer gezet, binnenkort de Recaro frames nog even netjes maken en dan alles in de 2K lak zetten.
Reply With Quote