View Single Post
Old 13-03-2025, 15:55
Scully Scully is offline
Postwhore

Op zich ging het op het circuit met de Golf wel lekker. Toch niet geheel vlekkeloos. Zo waren er bij het remmen wat vibraties, en ook in sommige bochten wat geratel.

Nu hadden wij na de eerste sessie al gezien dat de verf van de remklauwen ging bubbelen/bladeren. En ook dat er wat verf aan de spaken van een velg zat. Nu dacht ik dat ik dit wellicht gehoord had in de bochten. Ik kan nu zeggen dat het contact echt nihil is geweest, en er alleen wat afgebladerde lak aan de binnenkant van de velg contact heeft gehad met de remklauw.

Dan heb ik ook de oorzaak gevonden van het geratel in de bochten. Dit bleek een schroefje te zijn voor de binnenste wielkuipen, welke net de band heeft geraakt, en door de groeven is gegaan. Ik had de Toyo R888r van de Seat er onder, dus zoveel groeven zitten er niet in, en dit heeft het geluid veroorzaakt, wat ook wel in het filmpje te horen is.

Zie de gladde/blanke kop.

Dan de vibraties tijdens het remmen. Hier ben ik nog niet helemaal zeker van, dit kunnen 2 oorzaken zijn.

1. Afzettingen van de remblokken op de schijf.

2. Een slag in de remschijf. Maar de vibraties begonnen al in sessie 1. Dus de schijf was wel al warm, maar had nog geen tijd gehad om ongelijkmatig af te koelen. Gedurende de dag werden de vibraties wel erger, waardoor ik neig naar afzettingen op de schijf. Ik rij er even mee door, en dan zal het vanzelf duidelijk worden lijkt mij.

Nu moesten de remklauwen toch al opgeknapt worden, maar nu zit er ook nog een revisie aan te komen, aangezien ik 2 kapotte stofrubbers zag. Aan de andere kant heb ik niet goed gekeken.

Dus de remklauwen krijgen sowieso een revisie, en ik ga ze laten opknappen. Iemand nog een goed adres om ze te laten poedercoaten of spuiten?