View Single Post
Old 11-04-2025, 15:36
Scully Scully is offline
Postwhore

Omdat een lage oliedruk of verstopping ook de oorzaak kan zijn van het niet aansturen van de nokkenasversteller wou ik de olie pick-up en balansassen ook checken. Alhoewel een beetje ver gezocht, want ik zou eerst een lage oliedruk alarm verwachten, en het zeefje in het kettingdeksel was ook schoon, maar toch. De olie aanzuigbuis zag er prima uit. Bij de balansassen zat bij 1 lager wat speling.

Omdat ik dit ook al langer in mijn hoofd had, heb ik bij de gelegenheid ook nog gebruik gemaakt om nog wat gewicht aan de voorkant te verliezen.

Ik moet alleen nog 2 oliekanalen afpluggen, dan kan die weer terug. Dus mocht ik wat oliedruk verliezen bij de balansassen, dan heb ik nu weer originele oliedruk, en bijkomend voordeel, bijna 4 kg gewichtsverlies.

Dan heb ik ook nog de inlaat er weer afgehaald. Dit had ik voor mijn afspraak bij JD al willen doen, maar niet meer aan toe gekomen. Nu kan ik dit ook nog mooi oppakken.

De kleppen zijn niet heel dramatisch vervuild, maar zoiets kan alsnog zo maar 5 pk verlies opleveren, en wil het gewoon goed hebben voordat ik de auto laat afstemmen bij JD.