Hoe een simpel klusje 2 dagen kan duren.
Ik wou 'even' de oliedruktester verwijderen, en de oliedruksensor terug plaatsen. Het begon al met het verwijderen van de adapter van de oliedruktester. Deze draaide ik eruit, en toen viel die naar beneden, om spoorloos te verdwijnen. Zoeken, zoeken, zoeken, en uiteindelijk vanmorgen (ik was er gister al mee begonnnen), zag ik hem liggen, en kon ik er redelijk makkelijk met een magneetpen bij.
Toen de oliedruksensor weer terug. Op zich een klusje van 1 minuut. Een dop 24, en een lange 1/2" verlengstuk, en je kan er bij. Echter op geen enkele manier kreeg het schroefdraad elkaar te pakken. Hier wat foto's om de prachtige lokatie van dat ding te laten zien:
Aan het eind van deze 25 cm verlengstuk zit de aansluiting:
En daar moet je dan vanaf de versnellingsbak kant bij, wat op zich redelijk gaat:
Die glinstering in het midden is de dop 24:
Met geen mogelijkheid kreeg ik de sensor in het schroefdraad. Eerst maar een paar keer bij weggelopen, en de garagedeur maar weer dicht gedaan. Na het eten begonnen met wat demonteren, voornamelijk koelslangen en kabelboom. En uiteindelijk kon ik erbij.
De koperen aansluiting is waar het om gaat:
En succes, eindelijk. Hele dag (niet in tijd) mee bezig geweest.
En nog een (hele) kleine winst gepakt. Op bovenstaande foto staan 2 koelwater leidingen. Deze gaat naar de interieur verwarming. Deze had ik verder naar rechts buiten de foto, achter het blok, al afgedopt. De slang die ertussen zat komt niet terug, en nu is de leiding eerder in het circuit afgedopt.