Gisterochtend ben ik op pad gegaan voor een originele (CDL) nokkenas, en een origineel kettingdeksel. Omdat ik wil weten waar het aan ligt, heb ik eerst alleen het kettingdeksel vervangen. Meteen voelde ik dat de olie ringen strakker in de versteller gingen, dus dit gaf hoop. Na alles weer aansluiten, even de auto laten warm lopen. Tijdens dit warmlopen zag de trending er al goed uit. Eenmaal op temperatuur, een beetje heen en weer gereden tussen de garage en het huis, en ik was helemaal blij.
Dus vandaag stond ik te springen om te testen natuurlijk, dus weer naar mijn topgeheime testlokatie.
Ook daar strakke lijnen, dus helemaal mooi.
https://www.youtube.com/shorts/Iwk6xMGfdNQ
Toen moest ik nog een paar keer doortrekken naar 7000 rpm, omdat JD had opgemerkt dat die bovenin begon te haperen. Wat ook te zien is in de grafiek.
Dit zit er helaas nog steeds in. Het voelt een beetje als wielspin. Maar het is lastig testen voor mij, omdat er dan meteen behoorlijk wat snelheid gemaakt wordt. Dit wil ik eigenlijk niet omdat ik toch met een niet straat legale auto bezig ben. Als ik een beetje 50/60 rij, kan ik misschien nog een beetje aan oom agent uitleggen wat ik aan het doen ben met de laptop naast me. Maar 100+ en max toeren is natuurlijk niet handig.
Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het is, ik had gehoopt dat het weg zou gaan wanneer de versteller goed werkt. Dit is helaas dus niet zo. Het kan iets mechanisch zijn, zwevende kleppen? Of wellicht is dit er gewoon uit te tunen door JD? Geen idee voor nu.
Ik ga nu eerst de CDL nokkenas monteren, al was het alleen al omdat die 700 gram lichter is.

Ook heb ik door het vele de- en monteren van het kettingdeksel de 2 schroefdraden bij de deuvels dol. Hier moeten dus helicoils in. Daarna ga ik eerst nog weer een keer testen om te zien of de verstelling nog goed werkt, en bovenin ben ik benieuwd wat de brandstofdruk doet.