Gister heb ik een leuke avond gereden op Zandvoort met de Golf. De voorbereidingen begonnen al goed, mijn dochter wou graag meehelpen met de Golf te wassen.
Op de baan heb ik 4 sessies gereden. Ik was er nog nooit met de Golf geweest, dus langzaam opbouwen. Ook was het behoorlijk druk, met snellere en (echt) langzame auto's door elkaar. Volgende keer toch maar een sport sessie met de Golf?
De Mustang op de foto ging ik in de kombocht buitenom voorbij, en de Cupra met hele dikke remmen naast mij, heb ik ook ingehaald. Snelste geklokte tijd een 2.16 min, helaas heb ik bij de laatste sessie niet goed op het knopje gedrukt, waar ik wel 2 redelijk vrije rondes had. Ik heb die sessie opgereden met een Clio 3 met kooi etc, die zei na de tijd dat hij een 2.11 had gereden, dus daar baalde ik wel een beetje van dat ik niet getimed had.
De Golf doet het voor een straatauto heel aardig op het circuit. De remmen hebben het goed gedaan, Zimmerman schijven met Pagid RS-29 blokken en de Porsche klauwen natuurlijk. Ook is de verf op de remklauwen goed gebleven, wat aangeeft dat het verwijderen van de stofplaten, en de RS3 remducts hun werk hebben gedaan.
Ik had de Toyo's van de Seat eronder gemonteerd. Die zijn ondertussen ook 7 jaar oud, en hebben dus hun beste tijd wel gehad, en dat voel je. De auto wou behoorlijk glijden. Ook is de maat (225 breed) wellicht wat aan de smalle kant voor dit gewicht en vermogen.
Daarnaast merk ik echt dat deze auto behoorlijk toe is aan een sperdifferentieel. In diverse bochten kon ik gewoon niet uit accelereren, en moest ik echt wachten.
Tot slot deed de electronica van de auto nog een beetje raar in de Hügenholtz bocht. De TC stond uit, en toch greep die in de hoge lijn in. Wellicht dat de auto dacht dat die ging omvallen? Later heb ik een andere lijn gepakt, van boven naar beneden en terug, en hier kon de auto een stuk beter mee om gaan.
Al met al, topdag.