View Single Post
Old 12-08-2025, 18:48
PeterGTS PeterGTS is offline
Forum Newbee

Default 1.8 8v EX blijft 3000 toeren draaien.

Betreft 83er scirocco 53b
1800 8v EX motor
Handgeschakeld
Pierburg 2e2

Ben al dagen het internet aan het doorspitten, maar nog geen oplossing voor mijn probleem gevonden.

Mijn scirocco heeft altijd prima gereden. Zomer of winter, het maakte niet uit. Altijd starten, altijd probleemloos rijden.

Vorige week wilde ik gaan rijden. Blijft de motor op zo'n 3000 toeren draaien. Draai ik het contact uit, dan sputtert hij nog even door alvorens toch af te slaan.

Normaal draaide de motor bij koude start gedurende 5 seconden zo'n 3000 toeren. Daarna zakte het toerental naar ongeveer 1100 stationair.
Nu blijft het hangen op 3000 toeren. Ook als ik rem wil hij terug naar 3000 toeren.

Wat ik al heb gedaan:
Wax thermostaat in heet water gelegd. De pin komt bijna 1cm naar buiten. Gemonteerd op de carburateur wordt deze ook heet.

Vacuumslangen allemaal nagelopen op lekken.

Behuizing waar de spiraalveer inzit wordt ook heet.

Helaas heb ik van carburateurs -nog- weinig verstand, maar wil graag zelf deze fixen. Een weber dmtl erop is de laatste optie.

Wat mij opvalt is dat de chokeklep helemaal open staat. Hier zit totaal geen weerstand op.
Als ik deze met de vingers beweeg, bungelt hij heen en weer. Dit lijkt mij niet goed te zijn.

Ik hoop dat iemand mij in de juiste richting kan helpen om dit euvel te verhelpen.

Reply With Quote