View Single Post
Old 30-06-2005, 20:26
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life

Vanmiddag aantal uurtjes bezig geweest, nokkenassen gemonteerd (daar was nog een keering voor nodig), het hele distributieriemverhaal, en de poelies van de krukas en de waterpomp. De merktekens van de balansas (dat ding dat de oliepomp aandrijft) waren foetsie, maar hetzelfde gemonteerd als de oude motor (best wel handig zo'n voorbeeld ernaast).

Kleppendeksel en inlaatspruitstuk (de oude met alles erop en eraan) er weer op gezet, en nieuwe bougies erin gedraaid. Verder het schakelmechanisme op de versnellingsbak wat verbeterd, de pasbout met de 2 busjes had erg veel speling. Uiteraard de nieuwe versnellingsbaksteun geplaatst.

Ook de spaghetti gepast, lijkt prima, maar ik weet nog niet zeker wat de beste manier is om 'm te monteren. In z'n geheel erin zetten voordat de motor erin gaat (maar dan kun je de onderste moeren zo slecht aandraaien) of al aan de motor bevestigen (maar dan moet er weer geklooid worden onder de auto...), ik weet het nog niet.

Gelukkig kan ik daar nog even over nadenken, en dan zaterdag weer verder. In de tussentijd proberen de foto's nog online te krijgen.