Thread: Check-stekker
View Single Post
Old 03-08-2005, 08:47
Frieser's Avatar
Frieser Frieser is offline
VW Guru

Quote:
Originally Posted by molenari
Dat is het diagnose stopcontact. Kun je uitlezen met een speciaal apparaat dat de VW dealer destijds had. Is een vrij simpel iets hoor. De draadjes uit de stekkerdoos gaan direct naar bepaalde onderdelen in het electronisch circuit, zit dus verder geen enkele vorm van inteligentie achter.

Het diagnose stopcontact is bij de VW bus geintroduceerd bij de laatste bussen van 1971 (chassisnr 2112 228 467). Bij het begin van modeljaar 1978 is dit stopcontact vervallen. Geen idee hoe dit bij andere VW's zit.

Anyways, binnenkort kun je dit soort nutteloze details over de T2 vinden in mijn boek dat eind september uit komt. Je moet wel Engels kunnen :

amazon u.k.

Ah o.k., niet echt iets waar ik me druk over hoef te maken dus... Ik ben wel benieuwd naar dat boek!
Niet dat ik dat systeem uit wilde lezen ofzo hoor, maar ik hoorde dat het samen met de andere electra in de bus een kring vormt. Ik dacht oh shit, als dat mist op een of andere manier dan heb ik lichtelijk een probleem met mijn electra. Niet dat ik er niet uit zou komen (pa zit in de electrotechniek) maar troubles met de electra in een auto is nooit echt leuk...
Reply With Quote