Thread: Check-stekker
View Single Post
Old 03-08-2005, 20:52
molenari's Avatar
molenari molenari is offline
T2 Guru

Send a message via MSN to molenari

Quote:
Originally Posted by Frieser
...maar ik hoorde dat het samen met de andere electra in de bus een kring vormt. Ik dacht oh shit, als dat mist op een of andere manier dan heb ik lichtelijk een probleem met mijn electra. Niet dat ik er niet uit zou komen (pa zit in de electrotechniek) maar troubles met de electra in een auto is nooit echt leuk...

Het diagnose systeem is niets bijzonders. Gewoon wat draadjes die rechtstreeks naar bepaalde plekken in het electrische systeem gaan. Een kring vormt het zeker niet. Al die draadjes vormen een dead-end in het diagnose stopcontact

Er is een draad die gaat rechtstreeks naar de min-pool van de accu, een ander naar de plus-pool, weer een ander naar de plus pool van het remlicht etc. Waarschijnlijk konden ze vaststellen of het allemaal nog een beetje goed contact maakte. De draden zo maar losknippen zou niet zo verstandig zijn.

Maar goed, daar heb jij met een 1978-79er model niet zo veel last van, die hebben dit systeem niet meer. Dus waar lullen we nog over? Oh ja, beetje forumvulling

'...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...'
Reply With Quote