
07-08-2005, 19:00
|
 |
Volksforum Crew - S2 Racer
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,881
|
|
Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Precies in de eerste zin zeg je al waarom het nooit 4x4 kan zijn.
"Differentieel zorgt voor verdeling links rechts. In het allerslechtste geval een verdeling van 100-0, maar dan slipt 1 wiel door. "
De visco zal niet in werking komen als beide voorwielen zonder spin aan worden gedreven.
Een SPER zal ook een syncro erg ten goede komen.
Je kunt ze nu ook krijgen voor de achteras.
Dan heb je dus wel 4x4.
Bij de rallye 20VT is het ook uitkijken geblazen dat je dus niet linksvoor en rechtsachter aandrijft bij volgas. (als voorbeeld)
Dat is namelijk wat er kan gebeuren.
Bij een normale syncro merk je dat niet zo erg, omdat het vermogen realtief laag is.
De verschillen in de aandrijflijn zijn vooral de BAK die is een 02A ipv een 020.
En de Visco lengte, en de dikkere ingaande as.
De haakse overbrenging is het zwakke punt. Daar weet de 20VT wel raad mee.
(vreet de spaines van de assen)
|
Het klopt dat de achterkant pas aangedreven wordt als de voorkant doorslipt. Maar dan heb je ook 4-wielaandrijving. Het is dus eigenlijk 4x4-on demand. Het grote voordeel hiervan is dat je het brandstofverbruik van een 2wd kunt benaderen. Nadeel is echter dat je niet het neutrale stuurkarakter hebt.
Maar ik blijf erbij dat de Syncro 4 wielaandrijving mogelijk maakt. Ook bij slip (Natuurlijk niet bij 100%) brengt een wiel kracht over op het wegdek en kun je dus 4 wielen aandrijven.
Wat kun je mij nog vertellen over die koppelingen? Wie ze levert bijvoorbeeld?
|