Thread: Formule 1 topic
View Single Post
Old 16-08-2005, 12:28
Brazen's Avatar
Brazen Brazen is offline
Postwhore

Send a message via MSN to Brazen

source

Rubens Barrichello vertrekt naar BAR
Dinsdag 16 augustus 2005 »
Het is eindelijk officieel. Rubens Barrichello rijdt vanaf komend seizoen voor BAR. De Braziliaan, momenteel rijdend voor Ferrari, heeft een meerjarig contract getekend bij de renstal.

"Ik ben zeer verheugd om voor BAR uit te komen", zegt Barrichello. "Mijn doel blijft het winnen van de wereldtitel en om dit te bereiken, voelde ik dat ik nieuwe motivatie nodig had. Ik wil iedereen bij Ferrari bedanken voor zes fantastische jaren."

Wie bij BAR plaats moet maken voor Barrichello is nog niet duidelijk. Jenson Button moet contractueel gezien naar Williams, maar wil niet. Bovendien ziet BAR in het duo Button-Barrichello een ideaal koppel. Als Button daadwerkelijk bij BAR blijft, wordt Takuma Sato kind van de rekening.

Massa naar Ferrari!
Dinsdag 2 augustus 2005 »
Eindelijk is het bevestigd, Felipe Massa rijdt in 2006 voor het team van Ferrari. Zoals we vanochtend al schreven, is de kans groot dat Barrichello naar BAR zal vertrekken.

Massa’s manager Nicolas Todt is de zoon van Ferrari-teambaas Jean Todt. Wij zeggen dan: één plus één is twee. De Braziliaan rijdt op dit moment nog voor het Sauber-team, welke al jaren gebruik maakt van de krachtbronnen uit Maranello.

Massa wordt de teamgenoot van zevenvoudig-wereldkampioen Michael Schumacher.

"Ik ben heel blij en trots dat ik in 2006 bij Ferrari mag rijden," aldus Massa. "Maranello gelooft al in me sinds 2001, toen ik mijn F1-debuut nog moest maken. Nu ben ik al voor het derde seizoen Sauber-coureur en heb ik ook al één jaar ervaring opgedaan als Ferrari-testcoureur. Het is de beste kans uit mijn carrière, ik kan niet wachten tot ik deel uitmaak van een teams als Ferrari en zal racen met de beste coureur van de wereld, Michael Schumacher."

;ww aandurven, tarten; ~it out er zich brutaal doorheen slaan, stijf en strak volhouden
Reply With Quote