View Single Post
  #2  
Old 20-08-2005, 20:25
Dukard's Avatar
Dukard Dukard is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 41
Default

Vermoedelijk is daar de warmloop regulator verantwoordelijk voor ...... die regelt namelijk de verhoogde brandstof emissie die een koude motor nodig heeft om mooi rond te lopen.
De warmloop regulator valt vrij snel af wanneer de motor enigzins op temperatuur komt.

De regulator zit voor op je motorblok en daar gaan twee brandstof leidingen heen ... komend vanaf de spinnekop.

Je kunt de regulator testen .... door over de twee contactpunten een Ohm-meter te plaatsen ..... je moet dan een waarde van plm. 24 Ohm uitlezen.
Is dit niet het geval dan is de regulator kaduuk ..... vervangen is dan de enige optie.

De warmloop regelaar is niets meer dan een brandstof klep die bediend wordt door een zg. bi-metaal .... de spoelwikkeling in het onderdeel wil nog wel eens de geest geven.

Je kunt ook testen of er spanning op de connector zelf staat.
Eerst een voltmeter over de contacten aansluiten en dan je contactsleutel activeren. (Niet starten) ..... er moet dan op de Voltmeter een boordspanning te lezen zijn.
De voltmeter moet ingesteld zijn op min. 20 Volt gelijkspanning.

Dat is zo'n beetje wat er als eerste bij mij opkomt in geval van jou prbleem.
Reply With Quote