View Single Post
  #4  
Old 28-08-2005, 20:54
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

Je hebt nog best leuke bakken hoor kruk!

Quote:
Originally Posted by krukab
Op de dieselbak (startmotor op de bovenkant) staat de code ABH 19.


De ABH is gebruikt in de T3 Turbodiesel, dit is een redelijk lange korte bak.

Quote:
Originally Posted by krukab
Op de andere bak staat de code DK.


Dit is zeer zeker een interessante bak, De DK is gebruikt in de Luchtgekoelde T3 voor de 2liter een lange 4 bak dus!

Het verschil wat je kunt zien tussen een oude en een nieuwe type bak is dat de schakeling verder weg zit. Op de oude bakken zit het bijna op het neusstuk en op de nieuwere dichter bij de aandrijfas.

Quote:
Originally Posted by krukab
Zijn er (inwendige) onderdelen/tandwielen/eindoverbrenging uitwisselbaar met een T2b 1600
(of twee liter) bak, of is het niet meer dan een bonk oud ijzer ??
(zo ja, dan gaan ze deze week nog met een 75'er 1303 mee ).


Ik zou je zo niet kunnen vertellen of die onderdelen uitwisselbaar zijn, daarvoor zou je even een ETKA ofzo moeten raadplegen. Moet wel ergens de verhoudingen hebben van deze bakken maar waar weet ik zo niet, dit zijn toevallig een paar van de bakken die ik uit m'n hoofd weet.

75er 03 nekken...tss wel barbarendaad hoor! Is het niets voor Zeend?

Quote:
Originally Posted by krukab
Wat ik ook ooit hoorde is dat het vliegwielhuis (afneembaar, net zoals van een T2a & T2b bak)
wel over gezet (op een T2a & T2b bak) kan worden, waardoor er gelijk een waterkoker (Golf GTI ?) op de bak kon worden bevestigd.


Geen idee of dat zo is, zou je even moeten bekijken. Je hebt vast wel ergens een bak van elk type rondzweven? anders kijk ik binnenkort wel even voor je.
T3 wordt dit wel gedaan, bijvoorbeeld als je waterboxer weer eens is overleden. Het is redelijk eenvoudig een vliegwielhuis om te zetten en zodoende een golf motor kwijt te kunnen in je T3 (de technische restwerkzaamheden daar gelaten dan) Of het ook weer voor een t2 geldt weet ik dus niet.

Quote:
Originally Posted by krukab
De montage van een T3 bak lijkt ook erg veel op de bevestiging van een T2b bak ... beide hebben
ze bovenin "oren/ogen" zitten om de bak in een beugel op te hangen in de carrosserie.
Beide bakken hebben overigens zijschakeling, en op de DK bak zit ook nog de steun voor een
hydraulische koppelingscilinder.


Montage van de bak zit eigenlijk tegelijk met de motor. Lijkt in zoverre dus meer op de t2a. Achter op de bak bij het neusstuk komt een beugel welke je vast zet met 4 boutjes op de chassisbalk. Doordat je de motor eraan hangt en de motorsteunen etc. blijft het geheel hangen. Alle T3's hebben zijschakeling en bijna alle t3's hebben een hydraulische koppeling.

Wat je waarschijnlijk zal interesseren..

ABH zul je redelijk snel kwijt raken voor rond de 100 euro, de DK doet wel tussen de 150 en 200.

www.teedrie.nl en www.bus-forum.nl kun je ze tekoop zetten.. Ook nog gratis op www.marktplaats.nl
Reply With Quote