Prima:
Slang kun je weglaten, mocht je dat graag willen, dan:
- op gasklephuis klein filter of niks (altijd overdruk, maar tijdens stilstand staat het "boost"-klepje gewoon open dus persoonlijk zou ik er zeker een filtertje op doen)
- 2e inlaat op lader voorzien van van slang 2e open filter van fatsoenlijke kwaliteit, dan heb je nog meer frisse lucht! Met dichtmaken beperk je de ademhaling alleen maar.
- lader zal idd wat gesmeerd worden door carterdampen. In Engeland rijden veel G40's rond met dubbele luchtfilters, die lossen dat op door regelmatig wat teflon spray in de lader te spuiten. Niet alle sprays zijn hier geschikt voor, kan wel een lijstje opzoeken met goed bevonden merken/types.
- carterontluchting kun je in de open lucht laten uitkomen, maar persoonlijk ben ik hier niet zo'n fan van. Evt. zou je via een catch-tank de olie uit de lucht kunnen filteren en de lucht via een slang weer in het luchtfilterhuis uit laten komen.
Een vriend van mij heeft ook eens geprobeerd wat het oplevert aan tsssh, maar dat was minimaal. En aan vermogen ook niet merkbaar. Als je de dubbele filter-optie op een goede manier toepast dan zal dat wel wat opleveren. Dat is wat ik van die engelse G40-rijders lees.
Dat met meer lucht = te weinig benzine kan ik mij niet voorstellen, waarom zit er dan zo'n intelligent injectiesysteem op die o.a. de inlaat-luchttemperatuur meet?
Dumpvalve is niet mogelijk in de retourslang, hier staat nooit druk op. Zodra de boost-klep dicht begint te gaan bouw je alleen in het gedeelte vóór deze klep druk op richting de cylinders.
Is überhaupt compleet nutteloos bij een G40, aangezien de lader altijd meedraait en niet op toeren gehouden hoeft te worden.
Bij de polo 2 G40 kún je deze slang niet eens weglaten, dan slaat de motor meteen af.
Alle lucht die de motor aanzuigt wordt met de luchtmassa-meter gemeten. Laat je ergens na de luchtmassameter die lucht weer weglopen dan zal de motor meteen afslaan door veelste rijk mengsel.
@Vincent: mocht je vragen hebben mbt jouw polo 2 G40, dan kan ik je waarschijnlijk wel verder helpen. Heb er zelf ook eentje en veel (originele) documentatie er over.
En hou em een beetje origineel, er zijn er niet veel van. Alhoewel er mij bijna meer in NL bekend zijn dan in Duitsland
