Quote:
Originally Posted by Mychatype3
Labdameter had ik er al inzitten....  dus daarmee was ik al op de goede weg  Ik heb nu stationair veranderd in 55 en hoofd in 135. Ik had eerst alleen stationair gedaan en dat was al een goede verbetering, nu met 135 hoofd erbij weer beter :biggrin: .......mis alleen nog snelheid de motor komt naar mijn inziens niet snel "genoeg" op toeren het duurt veels te lang voordat ik de 5000 of meer  haal........
ligt dat dan aan mijn venturi? ik moet nog kijken wat er in mijn 44ers zit :o
Luchtsproeier heb ik nog steeds op 190 staan......de motor houdt niet echt meer in alleen als hij warmer wordt stottert hij wat!!!! in het toerengebied 3000-4500....... ik denk dat het aan frisse lucht schort! het wordt erg warm in mijn oude kofferruimte waar nu de webers huizen. Ik heb twee gaten gezaagd in mijn motor deksel waar de webers doorheen steken (nog geen centraalluchtfiler met een centrale aanzuigbuis op koude lucht  )
Cilinderkop temp. is perfect in de stad ca. 275-300F snelweg en flink trappen ca. max..................350  erg oke!!!
Olie temp. is ook prima onder controle snelweg met ca. 3200-3500 toeren naar DDD3 (120 km/h) 100c met de ventilator aan.
Groet mycha
|
Leuk dat-ie reageert zoals ik al een beetje dacht (en dat vanachter de computer...).
Die narrow-band lambdameter van jou...tsja

nou ja, ik daar geloof ik al genoeg lelijks over gezegd had op de keversite circuitdag
Ben ook erg blij dat de koptemperaturen goed zijn. Probeer ook eens te kijken of je verschil ziet bij een constante belasting/snelheid in koptemp als je een hoofdsproeier wisselt. Soms geeft dat ook een goed indicatie of je op de goede weg bent. Arme mengsels geven natuurlijk hogere koptemperaturen en je weet nu dat de koptemp meter suspersnel reageert. Je kunt hem dan ook mooi als tuningtool gebruiken als je weet wat je afleest.
Rij voor de grap ook eens een keertje met de achterklep eraf en kijk of dat uitmaakt in hoe de motor trekt als-ie warm is. Weet je meteen of het daar niet (of wel) in zit zonder dat je eerst een duur centraal luchtfilter moet monteren.
Wist niet (meer) dat je 44'ers had, maar daar zitten standaard 36mm venturis in trouwens. Wel zijn deze carbs heel goed te tunen gelukkig.
Hoe staat je ontsteking?: wat is je voorontsteking en wat is je totale vervroeging (vanaf ca. 3500 rpm dus)?
Groetjes,
Walter