View Single Post
Old 06-09-2005, 10:42
Mychatype3's Avatar
Mychatype3 Mychatype3 is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by Beetspeed
Leuk dat-ie reageert zoals ik al een beetje dacht (en dat vanachter de computer...).
Die narrow-band lambdameter van jou...tsja nou ja, ik daar geloof ik al genoeg lelijks over gezegd had op de keversite circuitdag
Ben ook erg blij dat de koptemperaturen goed zijn. Probeer ook eens te kijken of je verschil ziet bij een constante belasting/snelheid in koptemp als je een hoofdsproeier wisselt. Soms geeft dat ook een goed indicatie of je op de goede weg bent. Arme mengsels geven natuurlijk hogere koptemperaturen en je weet nu dat de koptemp meter suspersnel reageert. Je kunt hem dan ook mooi als tuningtool gebruiken als je weet wat je afleest.
Rij voor de grap ook eens een keertje met de achterklep eraf en kijk of dat uitmaakt in hoe de motor trekt als-ie warm is. Weet je meteen of het daar niet (of wel) in zit zonder dat je eerst een duur centraal luchtfilter moet monteren.

Wist niet (meer) dat je 44'ers had, maar daar zitten standaard 36mm venturis in trouwens. Wel zijn deze carbs heel goed te tunen gelukkig.

Hoe staat je ontsteking?: wat is je voorontsteking en wat is je totale vervroeging (vanaf ca. 3500 rpm dus)?

Groetjes,
Walter

He Walter,
Mijn dank voor je reacties en goede ideeen
Met klep open heb ik op DDD3 gedaan, alleen stonden toen mijn kleppen verkeerd en zeker de verkeerde sproeiers. Toen heb ik gesprint zonder luchtfilters en met de klep schuinopen.................ik had zeker de indruk dat dit positief was. Maar ga deze week het nog eens testen met deze sproeiers.
Wat vindt jij van de venturies als er inderdaad 36ers inzitten is het dan verstandig om naar 32ers over te gaan??? (venturies zorgen toch voor de snelheid in toeren?)
Narrow-band lambdameter is inderdaad niet ideaal...maar ja :o
Ontsteking moet ik ff navragen "Ron eigenaar Boxer" heeft deze gezet.
Kop temp. meter is echt SUPER werkt echt snel en goed, met deze sproeiers is de kop temp. ca. 25F lager dan met de vorige setup.
Centraal luchtfilter zal er toch wel moeten komen hoor..........anders heb ik straks geen gehoor meer over brult echt wel twee 44ers achter je achterbank .
Thanks mycha

Ps: ik heb nog een sticker voor je :biggrin:

Ps2: ben jij nog bezig met een oxyboxer/type5?